Робота психолога в школі
Багато батьків
та викладачів не знають, хто ж такий психолог і які його функції, чим він
займається, навіщо проводить з дітьми діагностику. Хочемо відповісти на
найпоширеніші питання.
1. Яку освіту має педагог-психолог?
Педагог-психолог,
який працює в школі, повинна мати вищу педагогічну освіту з поглибленим знанням
психології, або вищу психолого-педагогічна освіту.
2. «Моя дитина здорова, навіщо їй психолог?»
Педагог-психолог,
який працює в школі, не є медиком і не займається лікуванням дітей за допомогою
медикаментів, він не може ставити діагноз, але має право звернути увагу батьків
і вчителів на проблеми у розвитку психічно здорової дитини і допомогти їх
усунути педагогічними та психологічними прийомами.
3. «Навіщо психолог проводить діагностику, тестування?»
Одне із завдань
роботи шкільного психолога - допомогти дитині успішно засвоювати шкільну
програму, сприяти благополучній адаптації до шкільних умов, нового колективу,
допомагати у вирішенні виникаючих проблем. Діагностика дозволяє виявити дітей з
тими чи іншими проблемами, так, в перших класах поряд з діагностикою уваги,
пам'яті, мислення проводиться діагностика тривожності, адаптації до школи,
рівня самооцінки.
4. Яка діагностика проводиться з дітьми.
• В першу чергу
це спостереження - на уроках, на перервах, у їдальні;
• Використання
рисуночних тестів (малюнок школи, сім'ї, «я в цьому і я в майбутньому»,
вчитель, тощо);
• Індивідуальні
бесіди – опитування;
• Індивідуальні
тести, розраховані на даний вік (з використанням картинок, ігрових завдань,
стимульного матеріалу);
• Фронтальна (з
усім класом) діагностика за допомогою заповнення (кодування) таблиць,
графічного диктанту.
Інформація про
дитину, отримана за допомогою опитувань батьків (анкетування), тестування є
закритою і не розголошується без згоди батьків іншим організаціям.
5. Чи можна звертатися до психолога по допомогу у вирішенні проблем
виховання, розвитку дитини, у вирішенні побутових проблем?